fbpx

Szakítás TO-DO-LIST

Mit lehet tenni a veszteségekkel?

Számomra nem ismeretlen fogalom a veszteség. Mindannyian ismerjük, mit is jelent. Mindannyian szenvedtünk el szakításokat, vesztettünk el barátokat, munkát, közösséget, vagy hitet. Minden ilyen veszteség egyfajta halál, aminek ugyanaz a dinamikája. Szembe kell nézzünk az ürességgel, és átmenni a fajdalmon, és szembesülni a ténnyel, hogy valami soha többé nem lesz ugyanaz.

Aktuális hírlevelemben megosztok veled néhány tippet arra vonatkozóan, hogy tudsz könnyebben túljutni ezen az időszakon.

De miért is ilyen fájdalmas a szakítás?

Szakítás esetén nem csak a párunkat veszítjük el, hanem az álmainkat is. A párkapcsolatok elején a legtöbben csodás jövőt álmodunk, nagy reményekkel vetjük magunkat a szerelembe. Ha szakításra kerül a sor, ezek a be nem teljesült remények fokozzák a kiábrándultságérzést, a feszültséget és a gyászt.

Ha egy kapcsolat véget ér, a szokásos életritmusunk felborul, ami jelentős stresszt okoz. Máshol lesz az otthonod, elveszítheted a barátokat, sőt akár az identitásodat is. Sokszor félelmetes érzés, mi lesz veled a párod nélkül? Találsz majd valaki mást? Ezek a félelmek sokszor elviselhetetlenebbek, mint egy boldogtalan párkapcsolatban élni.

Mindezeken felül hajlamosak vagyunk arra, hogy csak a szépre emlékezzünk.

Fontos tudatosítanod magadban, hogy a gyász időszaka egyszer csak véget fog érni, és minden válság egy vele egyenértékű előnyt rejteget magában, ha élsz azzal a lehetőséggel, amit magában hordoz.

Mit tegyél az érzelmeiddel?

  1. Fogadd el őket. Teljesen normális, hogy szomorú, dühös, frusztrált és zavarodott vagy. Ne fojtsd őket magadba, adj teret ezeknek az érzelmeknek. Nagyon fontos, mert így tudsz csak meggyógyulni. Az is teljesen normális, hogy félsz a jövőtől. Az ismeretlenbe kell bevetned magad, és ez bizony elég ijesztő.
  2. Adj időt magadnak. Könnyen megeshet, hogy a szakítást súlyos traumaként éled meg, és ennek gyógyulásához, mint bármely betegségnek időre van szüksége, hogy meggyógyuljon. Engedd meg magadnak a gyászt.
  3. Ne hibáztasd egyedül magad, a kialakult helyzetért mindketten felelősek vagytok. Ne bánts magad a hibáidért, úgy viselkedtél, ahogy a legjobban tudtál.
  4. Ne akarj egyedül megküzdeni vele. Beszélj róla a barátaidnak, családodnak, vagy keress olyan csoportot, amiben hasonló problémákkal küzdő emberekkel beszélgethetsz.
  5. Ne feledd, a cél a továbblépés. Ha beleragadsz a dühödbe, haragodba és a párod hibáztatásába, az rengeteg energiát fog elvenni tőled. Gondold inkább végig, miért is vagy hálás a párodnak, mi az, amit átéltél, mi az, amivel több lettél általa. Írd ki magadból ezeket az érzéseket. Ha szeretettel tudsz visszagondolni a közös időszakotokra, az nagyban megkönnyíti a további életedet, és gazdagítja a világodat.
  6. Emlékeztesd magad arra, hogy van jövő! Akkor is, ha azt a pároddal képzelted el. Gyászold el ezeket a víziókat is, hogy újak, valódiak teremhessenek a helyükbe.

Törődj magaddal a szakítás után

Nagyon fontos, hogy megtanulj törődni magaddal. Ha megteheted vegyél ki szabadságot, szeretgesd, kényeztesd magad. Töltsd időt a barátaiddal, tegyél sétákat a természetbe, hallgass zenét, vegyél forró fürdőt, vagy menj el jóga órára. Olvasd el a hónapok óta az éjjeli szekrényeden álló könyveket. Keress új érdeklődéseket, hobbikat, így nem állandóan a volt párodon fog forogni az eszed.

Ismerd meg újra önmagad, gondolkodj el, mi az, amit igazán szívesen csinálnál. Előfordulhat, hogy nem tudsz mit kezdeni a hirtelen felszabaduló idővel, mivel idáig mindig másokkal törődtél, és önmagadról elfeledkeztél. Kapcsolódj önmagaddal, remek alkalom, hogy megtudd, ki is vagy TE valójában. Tanulj meg most önmagaddal időt tölteni, ne akarj egy újabb kapcsolatba belerohanni.

Vond le a fontos tanulságokat

Bár fájdalmas időszakon mész át, használd fel a válság tanítását a fejlődésedre. Tekints erre az időszakra úgy, hogy a jövő magjait veted most el. Tanulmányozd mi is történt veled és válj egy nagyszerűbb önmagaddá.

Annak érdekében, hogy tovább tudj lépni, nagyon fontos megértened, mi történik veled.

Az alábbi néhány kérdés a segítségedre lehet:

  1. Mi volt a szereped abban, hogy végül szakításra került a sor? Milyen viselkedésmintád okozott konfliktust, elégedetlenséget? Ki tudtad fejezni az igényeidet? Tudtál beszélni a pároddal a nehézségeidről? Volt önbizalmad a kapcsolatban? Egyenrangú partner voltál, vagy a párod alá/fölé mentél?
  2. Hajlamos vagy mindig hasonló partnert választani? Ismételsz valamilyen mintát?
  3. Gondold végig, hogy viselkedtél stresszhelyzetekben, hogy kezelted a konfliktusokat? Tudtál együttműködő lenni ezekben a helyzetekben?
  4. El tudtad fogadni a párod vagy meg akartad változtatni?

Ha valóban végignézel a kapcsolaton, rengeteg mindent megtudhatsz önmagadról, a párkapcsolatban való működésedről. Ha felméred, mi is történt valójában, lehetővé teszed magad számára, hogy legközelebb jobban válassz partnert.

 

Ha segítségre van szükséged, várlak szeretettel önismereti konzultációmra, illetve hívlak, hogy csatlakozz a 

Célom egy boldog párkapcsolat-önismereti közösségemhez:

Kövess engem

Varga Anita

© 2019. MINDEN JOG FENNTARTVA

WEBOLDAL BY KOHO

Kapcsolat

info.radfigyelek@gmail.com
1063 Budapest, Szív utca 9.
+(36) 20 3780249